2017

 
torsdag D. 16. november 2017, kl. 09.30

Tegneklubben kører videre

Gymnasiets tegneklub er snart en måned gammel, og medlemmerne har været utrolig aktive. Her kan du se deres værker lavet med mange teknikker og i vidt forskellige stilarter.

mandag D. 13. november 2017, kl. 14.33

Ordet er frit

Spørgelysten var stor blandt gymnasieeleverne, da Mette Frederiksen i dag besøgte Mariagerfjord Gymnasium sammen med partiets borgmesterkandidat i Mariagerfjord Kommune, Leif Skaarup.

torsdag D. 09. november 2017, kl. 15.33

Brug din stemme

Hvorfor er det vigtigt at stemme til kommunalvalget, og hvad er det egentlig, politikerne mener? Dét blev de stemmemodne elever på 2. og 3. årgang klogere på i dag, hvor der var valgdebat på gymnasiet.

onsdag D. 08. november 2017, kl. 08.40

Ny udstilling på gymnasiet

Lige nu kan du opleve en udstilling med arkitekturcollager, der er lavet af billedkunstelever fra 1.hf, 2.vhf og 3.vhf. Her kan du få et smugkig på værkerne, hvor der er smæk på fantasien, farverne og formerne.

mandag D. 06. november 2017, kl. 15.12

Htx lukker i Hobro

Undervisningsministeriets vilkår for htx fjerner grundlaget for, at htx-uddannelsen kan fortsætte i Mariagerfjord Kommune. Dét fortæller Mariagerfjord Gymnasium og Erhvervsskolerne Aars i en fælles pressemeddelelse.

mandag D. 30. oktober 2017, kl. 09.49

Tegneklubben godt i gang

Billedkunstlærer Henrik Damsgaard har taget initiativ til en ny tegneklub, der havde premiere i forrige uge. Og selvom fremmødet var flot, er der stadig plads til flere, når klubben mødes igen.

onsdag D. 04. oktober 2017, kl. 21.43

GYM4INDIA gør en forskel

Hvad er GYM4INDIA, og hvorfor er det en god sag at støtte? Dét fik eleverne på 1. årgang svar på, da de var til fællestime i dag med Tine Elisabeth Larsen, der er stifter af Dansk - Indisk Børnehjælp.

mandag D. 02. oktober 2017, kl. 10.42

Tæt på krigen

Henrik Esbensen er dansk krigsveteran fra borgerkrigen i det tidligere Jugoslavien. Fredag besøgte han gymnasiet for at fortælle om hverdagen som udsendt soldat - og om hvordan krigen forandrede hans liv.

onsdag D. 27. september 2017, kl. 10.54

Bare ikke mit valg

Måske er jeg bare en klam billig luder, som skal dø? Hvorfor får jeg voldtægtstrusler? Hvorfor bliver mit liv så dårligt af, at nogen chikanerer mig? Det var nogle af de spørgsmål, som Emma Holten stillede til tirsdagens fællestime.

torsdag D. 14. september 2017, kl. 12.18

10 talenter fundet

Gymnasiet har valgt 10 deltagere til årets talentakademi. De kan nu se frem til et skoleår med ekstra faglig udfordring sammen med andre talentfulde elever fra hele Nordjylland.

Vælg år